Wednesday, March 22, 2006

2006.03.08. 15. nap

Juheee megszereztem a floridai jogsit!!!!!!!!!! (Bar ez a 9/11-ert felelos 19 terroristabol 13-nak szinten sikerult...).










Mivel az irasbeli teszt utan gyakorlati vizsga is volt, ezert autot kellett szereznem. Cat Porschejet nem ereztem kellokeppen kezes joszagnak egy kreszvizsgahoz, es ahhoz se volt kedvem, hogy ez alkalommal tanuljak meg terepjarot vezetni (Paulet). Maradt hat Giuseppe es Matteo berelt jarganya, amiben tegnap este gyakoroltam is kicsit, foleg az automata valto gordulekeny kezeleset es az arrol valo leszokast, hogy a bal labammal is akarjak valamit csinalni, mert hogy itt, a kenyelem foldjen, csak a jobb lab dolgozik a 2 pedalon, a bal pihenhet.

Paul vitt tehat el Giusseppeek kocsijaban a Driver's License Office-ba, ahol gyors nevazonositas utan szolitott egy kedves holgy es ahogy kell, elkerte vizumomat es a minden dolgok alapjat kepezo DS-2019-es nyomtatvanyomat (ez volt korabban az IAP-66). 9/11 utan ugyanis mar csak addig ervenyes jogsit adhatnak ki, amig a vizum szol. Mohamed Attanak meg 6 evre szolot adtak, pedig csak 6 honapos - I-94 alapu - B1/B2-es vizuma volt!! A kedelyes holgy az adatok rogzitese utan atiranyitott egy touchscreenes PC-hez es felhivta a figyelmemet, hogy 20-bol 3-at lehet rontani es sem a 20 kozlekedesi szabalyzatos, sem a 20 tablaertelmezos kerdest tartalmazo teszt kitoltese kozben nem hasznalhatom sem a tankonyvet, sem a mobilomat. (Mintha 500 forintos percdijert akarnek puskazni...)

A hangzatos nevu technologia ellenere a touchscreenes PC felfogasanak tempoja lomha dinoszauruszehoz hasonlitott: egy nyomas, majd 20 mp varakozas a kovetkezo kerdesre es kozben hajoszito idegeskedes, hogy vajon eltalaltam-e, merthogy csak akkor jon a kovetkezo kerdes, ha jol feleltem, ha rosszul, akkor ott helyben kioktatnak a helyes valaszrol. Nagyon helyes, legalabb ott tanuljon a hujjeje, ha mar keszuletlenul volt arca megjelenni!

Dinos felfogokepesseget megcafolando, a masina a 18. (ebbol 1 hibas) valasz utan intelligensen kozolte, hogy gratulal, megfeleltem es nagylelkuen felmentett a maradek 2 kerdes megvalaszolasa alol. A mogottem levo PC-nel izzado fiatalember jocskan elobb kezdte nalam es meg javaban tanakodott a helyes valaszokon, amikor en mar ismet kedelyes ugyintezomnel alltam, aki mosolyogva kozolte, hogy most jon a neheze es ramutatott egy ujabb PC-re. Furcsallottam, hogy miert a tablasakat tarjta nehezebbnek, amikor elvileg a szabalyzatosok a nagyobb kihivas, de inkabb belevetettem magam a valtozatos szinu, formaju es feliratu tablarengetegbe. Hibatlanul abszolvaltam a tesztet, de ez a PC peldany nem lengette meg ido elott a kockas zaszlot, hagyta, hogy megizzasszanak olyanokkal, hogy lehet-e jobbra fordulni ott, ahol "left lane MUST turn left"...

Megkonnyebbulve alltam ismet ugyintezom ele (a fiatalember meg az elso teszten gurcolt), aki levakarhatatlan mosollyal tajekoztatott, hogy valami nem stimmelt az elso tesztemmel, mivel o ugy latja a gepen, hogy az "incomplete". Na igy bizzon az ember a gepekben, hiaba vilagositottam fel az elso PC hiperintelligenciajarol, kedvessegbe burkolt konyortelenseggel kuldott vissza az elso teszthez. Ismet abszolvaltam, bar most 2 kerdessel is megfogtak: hany feeten belul nem szabad reflektort hasznalni, ha szembeforgalom van (300 feetet mondtam 500 helyett) es meg kell-e allni gyerkoket felszedo iskolabusz mellett, ha a szemkozti savban jovok es 4 feet szelessegu feher elvalasztosav van koztunk (szerintem nem, de sajnos igen, mert a 4 feet nem eleg, 5-nek kell lenni!!! elkepeszto mi mulik 30 centin!!! mintha az autobol tisztan ki lehetne venni, hogy 4 feetes vagy 5 feetes az a nyamvadt felfestes...)

Diadalittasan tertem vissza ugyintezomhoz, de hiaba vartam, hogy valami kulon elismeresben reszesit a 3 jo tesztert, annyi volt csak a jutalmam, hogy kijelentette: buszke ram. Ezt elobb udvariasan megkoszontem, majd meg udvariasabban megkerdeztem, hogy hogy erti, mire beszamolt arrol, hogy az emberek nagy reszenek - foleg a kulfoldieknek - csak sokadszori nekiveselkedes utan sikerul legyurni ezt az akadalyt. Ezen tobbletinformacio birtokaban mar kevesbe ertetlenkedve tekintettem hatra a szegeny fiatalemberre, aki meg mindig ugyanazon teszt elott gorcsolt...

Kb. fel oras varakozas utan ugyintezom vizsgaztatomma avanzsalt es kikisert a kocsihoz. Az epulet korul kellett nehany komolyabb rutinfeladatot bemutatnom, mint tolatas, parhuzamos es meroleges parkolas, hirtelen fekezes. Halisten nem volt hiabavalo a jogsiszerzes ota eltelt 13.5 ev, nem talalt kifogast a technikamban, csak annyi kritikai eszrevetelt tett, hogy "kicsit tul gyorsan vezet..." Nana, ki a fene tud betartani egy 15 merfoldes (24 km/h) sebesseghatart?!?!?

Bent lerottam a 20 dollart es megkaptam eletem elso amcsi jogsijat, bar meg csak A4-es papirformatumban, a nagyhatalmu plasztik lapocskat 30 napon belul kuldik. Hazafele mar en vittem Pault es boldogan laviroztam a hatalmas Cadillacek, Lincolnok es Jeepek kozott.

No comments: