Monday, March 13, 2006

2006.02.25-26. 4-5. nap

Repcsizajra ebredni meg 7-kor is jo!!! Amugy is eber vagyok mar ugy hajnali 6 korul, ugy latszik meg mindig nem akklimatizalodtam. Szombat delutan es vasarnap delelott is sokat tanultam, mert igaz, hogy nekem mar van ugye PPL-em (private pilot license), de az magyar es az itteni hatosagi (FAA) kovetelmenyeknek megfelelo vizsgat is le kell tennem (conversion), ami 3 reszes: irasbeli, szobeli, repules. Amig nem repulhetek (a konverziohoz kell majd eloszor kb. 15 ora), addig is tanulok, 4 vaskos konyvet plusz a tesztkonyvet kell 2-3 het alatt bevagnom.

Vasarnap vagy 5 orat shoppingoltunk, mert nincs eleg uniformisos feher polom meg gatyam. Nana, hogy a gatya, amit sikerult vennem, nem tokeletesen az az arnyalatu khaki, ami a jo khaki, az agyam megall mar ettol, de nem erdekel, hordani fogom, tok jo gatya! A Sears remek hely: a gatya 36-rol 20-ra volt leertekelve, a polo 14-rol 7-re!! Shoppers' paradise! De kar, hogy nem szeretek shoppingolni! De azert a remek dileket kedvelem. Nem beszelve a transzformatorrol (pontosan szolva voltage converter), ami vegre mukodokepesse teszi az otthoni ketyereket. Kedves Cat lakotarsam fuvarozott a kis 911-es Porschejevel, igazan nem panaszkodhatom, az egesz delutanjat elkurjantotta velem. A 3 tesconyi nagysagu aruhazi parkolokban sem lehet NEM megtalalni a kis 320 loeros jarganyt, nem sok ilyen van a 200 millio darabos amerikai autopoolban.

Na es ahogy a Walmartban rodeoztam a sorok kozott, egyszer csak azt hallom, hogy 'borotva'. Azonnal foldbe gyokerezett a labam es 1000-szeresre kapcsoltak a hangerzekeloim. Nem nagyon hittem el, ezert probaltam kozel-tavol-kozel-tavol kuszni a hangforrashoz (egy no), de csak nem beszelt tobbet, mert kozben elment onnan a ferje. Aztan meglattam a ferjet es megkerdeztem magyarul, hogy magyarul beszeltek-e. Es igen! Es raadasul a pasas pilota, 10,000 repult oraval (!!!), 25 eve itt el, a szomszedos Vero Beachben levo SimCom szimulator cegnek dolgozik es az en isimet is ismeri. A feleseg viszont csak 6 honapja jott ki (erdekes hazassag lehet) es tole meg rendkivul ertekes infokat kaptam az itteni magyarokrol es a munkalehetosegekrol. Azt mondja rengeteg a magyar es nagyon segitokeszek (nehezen tudom elkepzelni...). Ettermi munka kb. $7/ora (volt egy magyar etterem is, de bezart...), de a takaritas jobb hazaknal lehet $15-20/ora is. Megadtak a szamukat, hogy hivjam oket, ha barmi van, igazan nagyon szimpik voltak!

No comments: