Thursday, March 09, 2006

2006.02.22. 1. nap

Fantasztikus a Malev es fantasztikus az uj generacios (700-as) B737: 9:40-kor pontban kigordules es coat hook az ulestamlan! Igazan szofisztikalt! Halisten mellettem (en 20A) senki, de a hatso fertaly zajos: mindenkivel tudatniuk kell peldanelkuli jofejseguket. 25 es 30 kilos csomagbebijeimmel a pocakjaban ropke 10 perc alatt megvolt a 27000 feet. Ezt a remek in-flight computerbol tudom, ahol a safety eloadast is levetitettek, megsporolva a stewik szanalmas produkciojat. Tiszta hujjeseg, de valahogy sokkal jobb erzes malevozni, mint fapadozni. Valahogy nem olyan masodrendu. Hujje sznob!! De hat ez igen, ez service! Milyen reg szolgaltak mar igy ki repzajon, igazan jol esik!! Pazarrr reggeli: zoldseggel toltott palacsinta bechamel martasban + joghurt + ropogos meleg zsomle + szamoca dzsem + tea + narile. Hol van ettol a fapad?!? Vajh nem eri-e meg az a plusz par ezer forint?? Micsoda dilemma... Csak hogy tud valaki (szomszed) reggel 10-kor sorozni, amikor en a szagatol is rosszul vagyok?!

Valtozatos az in-flight entertainment: volt mar atomtudos dilemmaja, vizilabda szponzoracio, meg teknosok nasza.
Sotet barazdak rajzoljak ki a hofehersegben errendszer modjara kacskaringozo utakat. De sokaig nem fogok most ilyen hofeherseget latni! :( Es mar meg is van a 36000-es cruising alt.!!

Hat elszakadtam. A foldtol valo elrugaszkodas pillanataban hatalmas megkonnyebules utott meg, ez mar valami. De meg nem az a regi, felhok feletti felhotlen boldogsag. Nyilvan a mai 1 ora es a tegnapi 4 ora alvas sem segit tulzottan, meg ekkora vallalkozasba meg sose fogtam es hazudnek, ha azt mondanam, hogy most mar laid back lehetek, minden sinen. Egy evig ezen kepzelegtem es most egyaltalan nem tudom elkepzelni, hogy akkor most hova is megyek es mit is fogok csinalni, pedig reggelenkent az Erzsebet koruton, a 4es/6oson mar olyan tokeletesen ment. Most mar annyira kozel van, hogy mar nem latom a fatol.

A 3 ora a CDG-n (12-3-ig) eleg lassan kuszott tova, es almossagom is egyre nyugosebbe tett, a terminalok kozti izgatott rohangalassal es nagymadar vadaszattal probaltam ebren tartani magam. Meg azzal, hogy Atlanta helyett mennyivel izgalmasabb uticelokat is valaszthatnek meg 15:55-kor: peldaul Mauritius, Shanghai, Peking, Elefantcsontpart.

Az Air France B777-200ER nagytestu madara alig felig telt csak meg es egy egesz sort (3 ulest) magameva tehettem. Rogton technikai malorrel inditottak viszont, a safety eloadas gepesitett bemutatasa recsegesbe fulladt, de halisten ez volt egyben az utolso - szamunkra, mit sem tudo utasok szamara - eszlelheto technikai hiba az ut folyaman. Hibatlanul kusztunk el a brit szigetek felett, majd masfel ora elteltevel mar az ocean volt egyedul rajtunk kivul. A mindenkinek kijaro multifunkci kiskepernyon (jatek, vasarlas, filmek) a legerdekesebb adas az utvonalterkep es -informacio volt, bar probalkoztak meg olyan filmekkel is, mint Weather Man es Just Like Heaven. A 9.5 oras utbol 3-4-et sikerult eletmento szundikalassal tolteni, mert azert a kanadai homezoket nem hagyhattam ki!

Baudrillard olyan jol mondja, muszaj - nemi adaptacioval - ideznem: "a repules Europabol Amerikaba sztratoszferikus elvontsagaval es hiperrealitasaval mar maga is "Amerika" reszet kepezi. Az ej es nappal kapcsolattalansagaval veszi kezdetet a foldtol valo elszakadas. Amikor a nap felosztasa tobbe mar nem ido, hanem ter, magassag es sebesseg kerdese, es tisztan megy vegbe, mintegy a fuggoleges menten, amikor ugy szeljuk at az ejszakat, mint egy felhot, olyan gyorsan, hogy a fold korul keringo testnek erzekeljuk, vagy amikor az ejszaka teljesen felszivodik es a nap az egnek ugyanazon pontjan fugg a 12 oranyi repules folyaman, akkor elerkeztunk a mi ter-idonk vegehez es megismerjuk azt a varazslatot, amely Nyugaton var rank."

Atlanta elott fel oraval, ahogy kell, megkezdtuk a sullyedest es a kapitany parancsara felkeszultunk az Atlanta korul tombolo frontnak koszonhetoen gorongyosnek igerkezo utra. Aztan egyszercsak visszafele kezdett kunkorodni az utvonalunkat jelzo piros csikocska es szepen kirajzolodott egy holding pattern: nem kaptunk leszallasi engedelyt. De csak egy kort kellett tennunk, hogy aztan keresztulvergodjunk eson, villamlason, turbulencian. De jol birta a 777-es kompozitja.

Az atlantai immigration tart karokkal vart es egy erosen csodalkozo immigration officernek kellett elmagyaraznom hogyan kapcsolodik a repules az Informatikai Miniszteriumhoz. Meggyozonek bizonyultak erveim, az Ujvilag egy tulsulyos afroamerikai officer kepeben befogadott!!! Utana mar csak a customs formon a nagyobb penzmennyiseg bevitelet beixelok elkulonitesenek es kihallgatasanak kellemetlen procedurajan kellett atesnem (en hujje, mer nem tagadtam le!?!), amit egy ujabb testes afroamerikai officer probalt a nevem eredetenek firtatasaval enhyiteni, de magamban nem nagyon ertekeltem a humorat, mert 35 perc mulva indult a west palm beach-i (PBI) gepem. Gondoltam en, mert egy kiados loholas utan a 'varhato keses 1 ora' felirat fogadott, a heves vihar miatt ugyanis le kellett kicsit zarni a repteret.

Majd' 7 ev utan eloszor ismet felkerestem hat az Amerikai Vecet. Merthogy ez egy kulon intezmeny a maga 'belatni-nem belatni' hatarmezsgyen valo ingadozasaval. Szamomra ez az egyik megtestesitoje a legnagyobb amerikai alszentsegnek, ami egyreszt a nagy szabadsaghitben, masreszt a vegtelen szabadsagba vetett balga hittel majd 300 millio embert taplalo, de a szabadsagot, ahol lehet, eszrevetlenul, de eroteljesen korlatozo, mindent es mindenkit es mindig figyelo 'intezmenyekben' gyokerezik. Az aluminium ajto ugyanis ugy 'zarodik', hogy oldalt ugy 1 centi, alul viszont majd' terdig ero rest hagy maga korul, eppen eleget ahhoz, hogy ketes egyedek ne vegezhessenek ketes tevekenysegeket a hely maganyaban, de eppen eleget ahhoz is, hogy masnap azt almodjam, hogy megalazo modon, mindenki szeme lattara tarva-nyitva allo helyisegben kell elvegeznem maganugyeimet. Ez az amerikai wcpara, amit Washingtonban fejlesztettem ki, mert ott aztan hemzsegnek ezek a wc konstrukciok, mondjuk ott aztan tenyleg mindenki mindenhol mindenkit megfigyel... Talan Fort Pierce nem lesz ennyire strategiai jelentosegu...

Utam utolso szakaszabol nem sokat erzekeltem, a mindossze 4-5 oranyi alvassal abszolvalt utolso 48 ora es 16 oranyi utazas elegge lemeritette az aksijaimat. A 757-es elrugaszkodasa meg felriasztott, de egy pillantassal utana mar rogvest a PBI-i ocean feloli megkozelites kovetkezett, pedig masfel oras ut volt. A repteren egy kedves instructor, Doug vart, aki 1.5 ora alatt hazarepitett fort pierce-i rezidenciamba, ahol osszesen majd' 10,000 km es 20.5 ora utazas utan az elso floridai zuhany vart.

No comments: