Thursday, March 09, 2006

2006.02.24. 3. nap

9-re volt megbeszelve az instructorommal az elso randi, de 10:30-ig nem jott meg, aztan pedig egy masik jott (ennyit a jol szervezettsegrol), de igazan nem lehet panaszom, mert Paul allati rendes, 36 eves, ugyhogy nem zoldfulu es egyelore ugy tunik, hogy nagyon jol is tudja, amit tanitania kell. Azt majd meglatjuk, hogy tanitani is jol tudja-e.

Szoval bemutatkozas utan azzal kezdtuk, hogy atautoztunk a fort pierce-i police department-re, hogy immaron harmadszor is ujjlenyomatot adhassak (eloszor a bp-i kovetsegen a vizuminterjun kellett egy mutatoujjat a digi szkennerre tenni, aztan Atlantaban az immigration procedura kozben ugyanezt). Utkozben megertettem miert mondjak Fort Piercerol, hogy shitty place... Igenytelen es elhanyagolt, nemely reszen nem ajanlott a gyalogos kozlekedes... A rendorsegen legomboltak rolam ujabb 10 dollart (az eddig a mindenfele hatosagoknak regisztraciora befizetett kb. 500 dollaron felul), hogy megcsinaljak a fingerprintinget. Jo, ertem en, annak a szegeny munkasembernek is fizetni kell, aki elvegzi a muveletet. Nem mintha en kertem volna, hogy az amerikai kormanyzat zegzugos burokraciajanak minden 2. bugyraba regisztralodhassak national security jogcimen...

Vatevor... Na de a muvelet! Hat reg ereztem magam ilyen megalazo helyzetben es csak most ertettem meg igazan, hogy miert vannak kiborulva egyesek az ujjlenyomatozastol. Itt ugyanis egy fem aljzatra felkent FEKETE KOROMBAN kellett egyenkent megforgatni minden egyes ujjamat mindket kezemen es egyenkent lenyomni a megfelelo kis boxba a formanyomtatvanyon, majd egyutt 4 ujjat es melle kulon a huvelyket, szinten mindket kezzel, majd az egeszet elolrol, mert 2 peldanyban kell. Ez osszesen 28 meritkezes a koromban!! De persze ugy, hogy az egeszet a testes, tetovalt, izzado munkasember csinalta, en csak alltam, o fogta egyenkent az ujjaimat es porgette-forgatta-nyomkodta. Nana, hogy amikor az en csuklom meretenek megfelelo nagysagu ujjaival eloszor megfogta torekeny kacsomat, akkor kulon kellett figyelmeztetnie, hogy lazitsak, mert igy nem tudja kenye-kedve szerint porgetni. Erre a korom ugyre nem voltam felkeszulve, az eddigi hi-tec fingerprintingek utan nem gondoltam, hogy ennyire kokorszakiak lesznek. Hat tenyleg ugy ereztem magam, mint valami bunozo, akit epp most fuleltek le. Es amikor a szornyu muvelet utan elkerte az utlevelemet, meg csodalkozott, hogy elobb meg akartam mosni a kezem! Kb. 3 percig suroltam, mire teljesen lejott. Jo, tudom, en akartam ezt az egeszet, ugyhogy csak ne hisztizzek!

Nem is, minden oke, mert utana Paul elvitt ebedelni, egy ingyen ebed ugyanis jar minden ujonnan erkezonek. Mexikoi ettermet valasztottam es hatalmas adag taco-t es enchilladat nyomtam be karpotlasul az engem ert serelmekert. Kozben kipolitizaltuk magunkat es tulestunk a szukseges Bush-bashingen. ;-)

Aztan a Radio Shack-ben sikerult 5 dollarert beszereznem az eletmento dugoatalakitot, amivel a hajszaritomat hasznalhatova tudom tenni, mert azt legalabb ugy gyartottak, hogy 220 es 110 voltra is jo, 1 kis kapcsoloval kell atallitani. De peldaul egyeb alapveto szuksegleteket ellato kisgepekhez mar transzformator kell, ugyanugy a telefontoltohoz is, ezt persze itt nem lehetett kapni, ugyhogy a sajat auto es szamitogep hianyatol mar amugy is fortyogo frusztraciom egyre novekedett...

Delutan leultunk kicsit Paullal atbeszelni, hogy hogy is lesz a kepzes, aztan hazahozott. Legkedvesebb lakotarsamat Cathrine-nek hivjak, de mar a repterrol hazajovet felkeszitett Doug, hogy Cat nem olyan lany, mint a lanyok altalaban... Elso talalkozasunkkor azonnal nyilvanvalova is valt szamomra a turpissag, de felfedezesemnek semmi jelet nem mutattam. Azt meselte Doug, hogy hivatalosan megvaltoztatta a nevet, de eredeti himneverol nincs tudomasom es nem is vagyunk meg olyan joban, hogy errol vagy az egesz ugyerol faggassam. A lenyeg, hogy mar amikor otthon az iskolarol szolo forumot olvasgattam, feltunt, hogy a Cathrine nevu felhasznalo mennyire sokat es hasznosat ir az isirol meg a tanulmanyairol, gondoltam milyen jo lesz, hogy van egy masik csajszi is, aki raadasul ilyen ertelmes es segitokesz. Hat ebbol vegulis csak a "csajszi" nem jott be, a tobbi stimmel... ;-)) Elegge furan nez ki, kabe, mint majkeldzsekszon, imad fozni es egyfolytaban beszel. Ezen noi jelemzokkel ellentetben viszont elkepeszto technikai felszerelese van, nagyteljesitmenyu PC+szerver, 2 monitor osszetolva, plusz 1 sssiraly repszimulator, igazi szarvkormannyal, pedalokkal, gazkarokkal es Microsoft 2004 flight simulator szoftverrel. Igy ahelyett, hogy rogvest elkezdtem volna a tanulast, tobb orat toltottunk a szimulatorral, de nagyon hasznos volt, mert gyakoroltuk a Cessna 172-essel a fort pierce-i repter folott torteno iskolakorozest, pont amit majd eloben is csinalnom kell. Mar persze ha a TSA (Transportation Security Administration) eleg szepnek talalja az ujjlenyomataimat... Ez majd 28-a tajekan derul ki, addig kozelebe se mehetek repulonek. Na jo, a foldon allonak igen.

Talalkoztam tovabba egy Robby nevu instructor sraccal, aki nem csak, hogy becsi, de a mamaja magyar, Komuves vezeteknevvel!! Elkepeszto!!! De sajnos 2 honap mulva vege a programjanak (letelik a J-1-es vizumhoz jaro 2 eve). Ovell, addig legalabb minden J-1-es ugyben kikupalhatom magam altala. Meg is kezdtem a faggatasat, pl. bankszamlanyitas, amerikai jogsi szerzes ugyeben. 10 korul kezdtem kidolni, sajnos meg mindig kicsit jetlages vagyok, de kezd elmulni. 11-ig birtam, aztan eldoltem. Ahhoz kepest, hogy ez a belso oram szerint hajnali 5, nem is olyan rossz mar, elso nap mar delutan 5-6 korul ereztem, hogy lecsukodik a szemem.

Mivel ez egy komoly institution, feher pilot shirt + khaki pants + dress shoesbol allo uniformis a kotelezo, de lehet sima feher galleros ing/polo es feher tennis shoe is. Termeszetesen ennek is vannak biztonsagi okai, hogy kapasbol lassak ki tartozik ide es konnyebben kiszurhassak a gyanus idegeneket, de van marketing jelentosege is, mert ahova mesz, latjak, hogy pilcsi vagy es megszolitanak, hogy ok is akarnak repulni, hova menjenek.

No comments: