Monday, March 20, 2006

2006.03.02. 9. nap

Megtekintettem az elso autojeloltet, Sharon, a hazak mindenese altal egy baratja neveben arult 89-es Toyota Camryt. Csekelyke (nulla) amerikai-auto-adasvetel ismeretem ellenere is viszonylagos bizonyossaggal allapitottam meg, hogy az elado a 2600 dollarral jocskan a tularazas hibajaba esett. Azt nem mondtam neki, hogy igaz, hogy meg csak 9 napja vagyok itt, de azert ennyire hujje nem vagyok, ehelyett buszken viselt europai sebvaltos heritage-em birtokaban lefitymaloan fanyalogtam a hazak koruli tesztvezetes soran az automata sebvalton es a jargany aggsagan. Tenyleg remes, hogy nem en diktalom a tempot, hanem csak ott ulok a 2 (!) pedal folott es hagyom, hogy a szerkezet kenye-kedve szerint dontson az alkalmazando attetelrol. Egyelore nem vagyok eleg elkenyelmesedett amerikai, hogy atengedjem az iranyitast, aztan majd meglatjuk, ha minden stimmelni fog egy autoval es ez lesz az egyetlen fenntartasom... Attol meg lehet jo hazassag, hogy tul hatarozottan vezet tanc kozben...

De mindenkepp muszaj kocsit venni, mert lofutty sincs gyalogtavban. Egy magamfajta varosi patkanynak teljesen elkepzelhetetlen ez a nihil, es hiaba olvastam otthonrol errol a forumokban, a valosag azert megdobbentett. Itt gyakorlatilag csak a repter van es az a 2 hazsor, amiben az isi diakjai laknak. De legalabb a repter csak 7 perc seta. Hazaink mindegyikeben van 1 kozos helyiseg (konyha+nappali+mosokonyha) es 4 kulonallo halo+furdo. Semmi fancyseg, tiszta funkcionalitas. Meg a legaprobb dologert is (mondjuk kenyer vagy zsepi) be kell autokazni a varosba, kocsival nincs messze, 10-15 perc. Ott aztan minden van. Szoval kocsi kell, 2-3000 dollarert siman hozzadvagnak egy viszonylag normalisat.

Suru nap volt, Paullal elmentunk a helyi Driver's Office-ba megerdeklodni a jogsiszerzes felteteleit. Egy latas-, egy elmeleti es egy gyakorlati teszt, 20 dollar. A kezembe nyomtak egy 50 oldalas kis fuzetket, hogy ez a tananyag es bejelentkeztem jovo szerdara vizsgazni, bar belelapozva a fuzetbe akar mara is kerhettem volna idopontot ;-)) A szinvonalat jellemzendo, ime egy lecke: "At a highway-rail crossings, when the lights begin to flash, stop! A train is approaching. DO NOT STOP ON THE TRACKS!" Vagy hogy vajh mit jelenthet az a tabla, hogy Left Lane Must Turn Left, igy, kiirva!! Itt lehet szemezgetni a floridai kreszkonyvbol, itt pedig egy helyes kis online mintateszt.

Aztan ma volt az orvosi vizsgalatom is, mert hiaba van ervenyes otthoni reporvosim, csak a sajatjukban biznak meg. Ezt 85 dollarom banta, egy 15 perces rutin latas-hallas-vernyomas-reflex vizsgalatert. De lenyeg, hogy tokeletesnek talaltak, ez minden penzt meger!!

Paul elvitt tovabba abba a fittness terembe, ami az isi diakjainak kedvezmenyes havi $25 (normalisan $80!!) es csak futogepbol 32-t szamoltam meg, mindegyikhez kulon tevevel!!! Ha jol remlik, akkor otthon az mar elit helynek szamit, ahol 4 van... Amerika csodas!!!

Vagy megsem...?? Este probaltam behozni hiradonezesbeli lemaradasomat, de a TV csatornak 50%-a a Fort Pierce - na jo, max Florida - hataraig terjedo vilagrengeto tortenesekkel van tele, a maradek eppen aktualis rendorsegi uldozest vagy rendkivuli izgalmakat igero baseball meccset kozvetit. A nemzetkoziseg azsiai penzugyi hirekben merul ki es amikor kiehezve ravetettem magam a BBC-re, kiderult, hogy az BBC America.

Apropo amerikai elkenyelmesedes es intelligencia fitymalas, este megoldhatatlan talannyal talaltam szembe magam egy elorecsomagolt - bizonyara minden falatjaban eredeti - zacskos salata kepeben. A csomagon buszken hirdetett zipp technologiahoz - a zacsko tetejerol egy 2 centis csik jol iranyzott letepese reven - torteno hozzaferes meghaladta europai intelligenciamat. Az eszkoznelkuli egyszeruseget nagy, szines betukkel hirdeto csomagolassal szemben elszenvedett veresegemet megszegyenulve kenyszerultem elismerni es kessel a kezemben meghajoltam az amerikai intelligencia elott.

Elvileg holnap lesz az elso repulesem (persze Paullal a jobbulesben). Nagyon izgulok, hogy le fogok egni, mert egyaltalan nem repultem meg Cessna 172-essel es raadasul a kormanya is tok mas (szarvkormany), mint a kis Morane-e, amivel Esztergomban repultem (botkormany). Szoval eletemben eloszor latott geppel, eletemben eloszor latott repteren, eletemben eloszor fogok betonozott kifutorol felszallni, amerikai iranyitokkal hablatyolni, amerikai legterben manoverezni. Rendesen be vagyok szarva!!!

No comments: