Tuesday, March 21, 2006

2006.03.05. 12. nap

Ma 8-10-ig ropcsiztunk, gyakoroltuk az iskolakoroket (pattern) es a standard manovereket: rovid es lazatalaju kifutos fel- es leszallas (short/soft field take-offs & landings), kis sebessegu repules (slow flight), atesesek alap- es teljes gazon (power-on/off stalls), nagy bedontesu fordulok (steep turns) es tereppontok koruli manoverek (ground reference movements). Otthon is igazan jo kikepzest kaptam, de azert itt nagyobb hangsulyt helyeznek a strukturaltsagra. Mint minden, ez a kepzes is nagyon praktikusan kivitelezett: egy kis fuzetkeben pontrol pontra le vannak fektetve a kovetelmenyek, ezeket az elmeleti orakon pontrol pontra atvesszuk, majd a gyakorlati orakon pontrol pontra begyakoroljuk, hogy aztan a vizsgan majd pontrol pontra ellenorizhessek mindegyiket. Fair game.

Azert otthon kicsit konnyebb volt tajekozodni dimbek-dombok, folyok, tavak, templomok, kofejtesek, vasutvonalak, autopalyak, stb. segitsegevel, itt, a vilag leglaposabb es leguncsibb felszinen max. nehany autopalya segit eligazodni, de az is csak az oceanhoz kozeli reszen, ahol amugy se kell segitseg, eleg a partszakasz, a felsziget belseje fele max. 1-2 ilyen-olyan vizecske van, ugyhogy miutan a nyilt semmi folott jol megkavar az oktato a mindenfele manoverrel, akkor tessek visszatalalni a repterre!!

No comments: