Monday, February 21, 2011

Repülőkön túl is van élet

Ott tartottam, hogy pénteken (feb.18.) sikeresen vettük az engine out-tal és egyéb meghibásodásokkal izgalmassá tett, Lyon és Marseilles közti repkedést tartalmazó nagy vizsga - skill test - által támasztott akadályokat. A vizsgáztató dícséretét - hogy ahhoz képest, hogy még nem repültem jettel, milyen jól bántam a madárkával - kellőképpen felvillanyozónak találtam. Utána, ünneplésképpen - 4.5 hét elteltével végre - beiktattuk a toulouse-i városnéző programot, ami a Garonne partján azzal végződött, hogy Marek - Foix után újfent, amúgy k. európaiasan - előhúzta a hátizsákjából a pezsgős üveget és a két poharat, és szépen koccintgattunk magunkra, miközben repülős sztorikat licitáltunk egymásra és gyönyörködtünk a leszállókban és a közelgő naplementében.
Másnap (feb.19. szom.) abszolváltuk a low visibility ráadás session-ünket, ami arra készített fel, hogy hogyan kell felügyelni a masinát, amikor gyakorlatilag olyan köd van, hogy szinte földetérésig nincs látás és a gép szép nyugodtan magától leszáll (autoland), nekünk csak annyi a dolgunk, hogy utána leakasszuk az autopilot-öt.
http://www.youtube.com/watch?v=Fe_pEK_kRVw
http://www.youtube.com/watch?v=EgeT-F9-1KI&feature=related
Marek aztán már aznap délután hazarepült, nekem viszont még maradt 3 napom, mivel az igen hirtelen történt induláskor kaptam a cégtől plusz időt arra az eshetőségre, ha nem tudom bepótolni a kezdeti kétnapos lemaradást. Mivel ilyen problémám hálisten nem lett, jöhetett a 3 nap - jól megérdemelt - vakáció.
Vasárnap - a kurzus kezdetétől várva várt carcassonne-i sunday trip keretében - a kék Földközi Tenger, a fehér Pireneusok és a zöld tuják látványában gyönyörködhettem, hétfő-kedd pedig marad Toulouse-ra. A mai városnézés (Capitole, Basilique Saint-Sernin, Dome) után a Musée des Augustins-ben oltottam kultúra-éhségemet, holnap pedig Cité de l'Espace.
Egyébként két dologra emlékszem a kb. 15 évvel ezelőtti ittlétemből: a japán kertre és a pharmacie-re, amin magyarul is szerepelt, hogy 'giogyszerészet'. Nna, ez utóbbit ma sikerült lokalizálnom, elképesztő, hogy még mindig ott virít.

No comments: