Friday, February 04, 2011

Á(lom)gyár

Ami az A380-as gyárlátogatást illeti, elintézhetném annyival, hogy nincsenek rá szavak.
Mert tényleg.
Az enyém is elakadt, amint beléptünk, utána meg periódikusan tört rám a meghatottsági torokelszorulás.
Amikor pl. szembeállhattam a helyes gömbölyű arcával.
Az újabb és újabb csarnokok feltárulásával egy időben a szám is egyre nagyobbra tárult.
Munkafázisok szerint sorakoznak a madárkák, az első csarnokban még "csak" egy törzs-elő, mellette törzs-utó, szemközt szárnyak, aztán valahol egy függőleges vezérsík, ami épp megkapta az Emirates festést, az arrébb lévő csarnokokban meg már a csak hajtóműre váró egyben lévő példányok, a legutolsó fázisban pl. egy Qantas, ami innen majd Hamburgba megy a belsőépítészeti fázisra.
A méretarányok elképesztőek, egy hangár pl. 30-40 ezer m2 alapterületű és 40-50m-es belmagasságú, és úgy láttam, hogy a 380-as megerősített szárnytövében simán elférnék állva. Az már csak mellékes, hogy 10 ezer csavar kell egy szárnyhoz, aminek a felületén amúgy 7, azaz HÉT darab A320-as szárny fér el.
Bocs, 747-es, de már másé a szívem...

update: egy kedves felhasználó bennfentes fotói

No comments: