Saturday, April 01, 2006

2006.03.11. 18. nap

A mai reppenes a szomszedos Vero Beachbe vitt, tanulmanyoznom kell ugyanis az osszes kornyekbeli repteret, mert a vizsgan (checkride) is majd valamelyikre kell elrepulni. Azert kiraz a hideg, ha belegondolok, hogy en ezalatt a konverzios 15 ora alatt jo, ha 2-3-szor ellatogatok ezekre a repterekre es ezek utan kell majd magabiztosan oda- es visszatalalnom, mig annak, aki itt szerzi a PPL-jet, erre 45 (!!!) oraja van. Persze, ha lenne tobb penzem, akkor kedvemre ismerkedhetnek a kornyek osszes repterevel - lepten-nyomon van egy - de probalom a minimalisan kotelezo mennyisegre leszoritani az oraszamot.

A mai ujdonsag az 'unusual attitudes' nevu manoversorozat volt az Atlanti ocean felett, haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat...
Mar a szedito sebesseggel korbe-korbe szaguldo vidamparkos jatekokat sem viselte sosem jol a gyomrom (papamnak egyszer le is kellett allittatnia a kezelovel az urhajos kikepzonek is beillo eszkozt, mert a gyermek arca a szokasosnal is zoldebb arnyalatot vett fel...) es amikor egyszer otthon oktatom Szentei Peti elvitt egy kor akrobatikus repulesre, akkor is csak jo neveltetesemnek koszonhetem, hogy nem hanytam az olebe...
szoval valami velemszuletett vesztibularis defektrol lehet itt szo. Az unusual attitudes nevu akcio abbol all, hogy a tanitvanynak lefele kell neznie az olebe, hogy se a muszereket, se a kulso referenciapontokat ne lassa, az oktato pedig kulonbozo manoverekkel alaposan megkavarja szerencsetlen tanitvany erzekeit, hogy mar azt se tudja merre az eg es merre a fold, majd beallitja egy bizonyos pozicioba a gepet (orral lefele gyorsulva a fold fele, orral folfele lassan, majdnem atesesi sebessegen, valamelyik oldalra bedontve, stb.) es szegeny tanitvanynak hirtelen felnezve kell 1 mp alatt felmernie, hogy mi a szitu es 1 mp alatt korrigalnia vizszintesbe normalis sebessegre. Miutan mar ezen gyakorlat elott is gyomorkavaro dolgokat muveltunk (power-on/off stalls), 2-3 unusual attitude utan ugy ereztem, hogy eleg lesz ennyi. Hiaba vettem mely levegoket, nyitottam ki jol a szellozot, a torkomban ereztem a reggelit, ugyhogy mondtam Paulnak, hogy ha lehet holnap folytassuk ezt az ugyet es terjunk at a leszallas gyakorlasara...

No comments: