Tuesday, March 29, 2011

Élet base training és line training között

Egy pilótapalánta napjai, életének első igazi - de még utas nélküli - A320-as fel-le-fel-le-fel-leszállása és első utasos fel-leszállása között brüsszeli, római obszerválásokkal, bécsi tűzoltó-vészmentő tréninggel és londoni szimulátorozással telnek.
A jump seat-en történő obszerválás keretében lehet megfigyelni, hogy hogyan történik az Airbusnál jó alaposan begyakorolt flow-k és procedure-ök és checklistek fejreállítása wizz értelmezésben. Mivelhogy egy dolog a gyártó ajánlása és másik dolog, hogy az operátor hogy csinálja. Mindezen operátor-specifikus eljárások begyakoroltatására hivatott aztán a kétnapos londoni szimulátorozás, melynek első napja a Standard Operating Procedures (SOP), második napja pedig a hathavonta kötelező Operator Proficiency Check (OPC). Ez utóbbi egy rövidített skill test, vagyis olyasmi, ami az Airbusnál a type rating vizsga volt. Lényeg, hogy mindezt - low visibility és narrow runway képzéssel megspékelve - sikeresen abszolváltuk Marekkal.
Közben volt még a bécsi firefighting-emergency-ditching training, melynek keretében - cabin crew-val együtt - ülésen, fej feletti tárolóban, vécében keletkezett (mű)tüzet olthattunk (ruhával, palackkal), pályáról való lecsúszást követő evakuációt szimulálhattunk, vészcsúszdán csúszkálhattunk, mentőmellényt inflálhattunk és vízre szállást követő túlélést és mentést gyakorolhattunk.

No comments: