Wednesday, March 30, 2011

Belgrád először...

A 360 km-ből 170 határon belüli és 1.5 óra, 190 határon túli és 3 óra. A határon túl ugyanis 2 órából átlag 3+5 perc az autópálya, a többi szinte végig - autóutat autópályává bővítő - építkezés. Remélem, line training végére elkészülnek. (Reményemet rögvest hamuba fojtotta az ügynök azon megjegyzése, hogy kb. 10 éve építik...)
A szerb autópályákon 120, autóutakon 100 a sebességhatár. Az építkezések következményeképpen azonban 5 percenként tolakszik a látómezőbe az eleinte még csak idegesítő - majd sokadjára már fárasztó - 80...60...40 táblasorozat. Először lassítottam, és nem értettem a többieket, gondoltam hülyék ezek, hogy elszáguldanak a 40-es tábla mellett, aztán miután többször láttam a táblákra magasról tevő helyieket, mint rendőrautót, revideáltam eredeti gondolatomat, hogyaszondja hülyék ezek, hogy kirakját ezt a sok fölösleget táblát... és hajtottam én is tovább szépen 100-zal.
A cég által megbízott helyi ügynökség képviselőinek kíséretében ellátogattam egy közjegyzőhöz, hogy hitelesítsem a tartózkodási engedély megszerzéséhez szükséges teendők intézésére vonatkozó meghatalmazásomat, majd pedig a rendőrség következett, ahol kiderült, hogy az előzetesen beharangozott, 'live CV' eufémizmussal illetett eljárás egy 10 perces kihallgatás. Egy hivatalos nőszemély, egy barátságtalan szobában, felváltva szigorúskodott és kedveskedett, egyik percben lehajtott fejjel, intonáció nélkül firtatva, hogy anyádapádmicsinál, másikban rebegő pillákkal, elkerekedett szemmel ámulva, hogy hogylettéltepilóta.

No comments: